Direktlänk till inlägg 15 december 2013

...å nu skriver jag dikter också! ;)

Av Paola Loderini - 15 december 2013 20:31

Nu är det meningen att jag ska skriva en dikt

Och vet ni vad? Jag hoppas det blir något på sikt.

Mina barn har rest bort, och nu sitter jag här.

En del av mig är kanske fortfarande kär.

När det är tyst omkring har jag många tankar.

Jag hoppas någon lite vett i mig bankar.

 

Men vad händer egentligen när vi räknat alla stjärnorna?

 

Hur ser mitt liv ut? Jag älskar ju mitt jobb.

Jag har även blivit älskvärd från att vara delvis snobb.

Jag har två fina barn, har en rätt ful bil.

Den har ju ändå tagit mig rätt så många mil.

 

När barnen inte är här, då är min lägenhet stor.

Det är väl just då jag känner att jag ensam bor.

Men den känslan är bra, det känns helt okej.

Jag gillar att umgås med just bara mig.

 

Men vad händer egentligen när vi räknat alla stjärnorna?

 

Jag tror jag sett alla filmer jag kan se.

Skaffa inte Netflix, om jag får be.

När jag egentligen ska träna och bygga min kropp.

Sitter jag och lipar till romantik, det finns inget stopp.

Då ställer jag mig framför spegeln och ser vad jag har.

Jag kan nog skippa träningen ett par dar.


Så myser jag i soffan med en kopp te.

Har jag tur så kommer det en god fe.

Jag får tre önskningar, det vill jag faktiskt ha.

En önskning ska vara att alla jag älskar ska må bra.

Min andra jag ska önska är en hemlighet.

Vad den handlar om är det bara jag som vet.

Den tredje och den sista ska jag spara.

Bara för att vara tydlig med det självklara.

Den ska sparas till den dag jag vaknar.

Den dag jag faktiskt finner det jag saknar.

För vad jag saknar vet inte ens jag.

Men tro mig, jag kommer att förstå en dag.

 

Men vad händer egentligen när vi räknat alla stjärnorna?

 

Nu är denna meningslösa dikt slut

Den var inte genomtänkt, den tog någon minut.

Men ibland ska jag inte planera.

Bara vissa tankar jag bör sanera.

Julen står på glänt, och ljusen är tända.

Nu kan faktiskt vad som helst hända.

Ibland ska du hoppas, ibland ska du tro.

Ibland ska du helt enkelt bara bygga en bro.

En bro som tar dig åt ett annat håll.

Men fråga inte vart, jag har faktiskt ingen koll.

 

Men vad händer egentligen när vi räknat alla stjärnorna?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards