Direktlänk till inlägg 21 december 2013

... och nu är jag riktigt vältränad....

Av Paola Loderini - 21 december 2013 13:27




I går gick jag, exakt kl 13.15, på julledighet. Alla andra utom jag åkte hem. Jag hade nämligen i ett mycket luddigt ögonblick lovat tidigare i veckan att få tillbaka min vältränade kropp genom att infinna mig på gymmet i Kärra. (Där jobbar jag nämligen) Jag hade redan planerat att glömma kläderna hemma, men efter sjutton sms på fredag innan jag lämnat mitt hem, som sa att jag absolut inte fick glömma, kunde jag liksom inte gömma mig. Efter ett ben- och rumppass utan dess like kunde jag starta min julledighet klockan 15.00 istället. Mycket nöjd med mig själv. Att min personliga instruktör denna gång är så vältränad att det inte finns något annat än muskler på kroppen betyder att jag inte kunde fuska med varken set eller repetitioner. Det var bara att köra på. Gråta fick jag göra hemma.


I morse fick jag bokstavligen rulla ur min säng. Naken fick jag liksom vara, för mina myskläder låg på golvet. Allt som ligger på golvet får liksom stanna på golvet. Jag kan nämligen inte böja någonting som finns under naveln. Jag gick in i badrummet och fick inse att jag inte kan sätta mig på en toalett heller. Hur fan ska jag få på mig ett par byxor? När jag ser min bil mår jag illa. Inte för att den är ful, utan för att jag vet att nu måste jag komma in i bilen, genom att hänga på taket och liksom slänga mig in på något sätt. När jag väl landar på min häck säger jag några väl valda ord, inte så rumsrena dock.


Det positiva är att jag nu fått proffshjälp att verkligen hitta exakt de muskler som jag vill komma åt. Verkligen inspirerande små justeringar i övningarna som gör en jäkla skillnad!


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards